Als speciaalbier liefhebbers werden we natuurlijk extra blij van deze opdrachtgever. Niet alleen ontwerpen maken voor de gebrouwen bieren, maar een nieuw biermerk from scratch in de markt zetten!
Allereerst zijn we zoveel mogelijk informatie gaan inwinnen bij Marc (Brouwer / stoker en liefhebber van speciaalbieren). De brouwerij gelegen te Enschede hebben we bezocht om de vibe te ervaren en een feel te krijgen van het brouwproces. Alles gaat handmatig, van het echte brouw werk in de ketels tot het bottelen van de flessen. Met als laatste handeling de doppen op de fles. De passie voor bier is overduidelijk merkbaar in deze bescheiden brouwerij. Vervolgens hebben wij ons verdiept in de materialen. Fles, glas kleur en de verschillende opties voor de doppen. Al snel kwamen wij er achter dat zijn familie van oudsher adelijke roots bleek te hebben. En als hij zou willen, hij nog steeds de titel “baron” mag dragen. Dit hebben wij aangegrepen als basis voor het merk.
Naast de passie voor speciaal bieren houdt de baron zich ook bezig met het stoken van spirits. Om in de lijn van deftig te blijven ziet na een brainstorm sessie The Gintleman het licht.
“Frank & Bart, 2 jonge honden die gretig aan de haal gaan met je product om er met een briljant logo en huisstijl op terug te komen.Met een half woord begrijpen ze precies wat je bedoelt. Enthousiast, eigenzinnig, creatief en origineel. Niet bang om buiten de geijkte paden te gaan. Ze maken het credo: “wij maken wat je zelf had willen bedenken” meer dan waar.”