Webshopeigenaar Martin Fennema is geen onbekende van 2 Gasten. Een vriendschap bestond al voor de samenwerking voor MijnWijnPlein. In 2020 ging Martin het platform runnen. Het eerste wat hij nodig vond: “Een frisse wind. Een nieuwe look en feel. De afgelopen jaren had er geen vernieuwing plaatsgevonden wat betreft het imago en de huisstijl. Daar moest wat aan gedaan worden.” Een uitgelezen opdracht voor 2 Gasten. De perfecte combinatie van een uniek recept met smakelijke, duurzame wijn.
Voor de re-branding van MijnWijnPlein grijpen we terug naar de basis elementen van wijn maken. De samenwerking tussen mens en natuur. Het terroir (de geologische ligging) samen met het klimaat en de wijnmaker hebben allemaal invloed op de uiteindelijke smaak van de wijn. Deze onderdelen vinden we dan ook terug in het design van het logo en de huisstijl. Het kleurenpalet is afgestemd op de verschillende grondsoorten waarop de wijngaarden te vinden zijn.
Een goede wijn heeft tijd nodig om nog smakelijker te worden. Net als een samenwerking. “Wat ik fijn vind, is dat 2 Gasten niet alleen de vormgeving doet en dan vertrekt. Wat ze doen is zichtbaar goed. Ze communiceren helder. En blijven dat ook doen als hun taak volbracht is. Ze houden een vinger aan de pols. Schaven bij als dat toch nodig blijkt. En ze blijven altijd actief meedenken over de volgende stap van MijnWijnPlein. Dat voelt als een waardevolle samenwerking.”